Kdo je copywriter a proč ho potřebujete?

Učitel učí, skladních přebírá zboží a prodavačka prodává. Co ale takový copywriter? U něj to z názvu není příliš jasné, a to především v našich zemích. Pokud se nepohybujete ve světě online marketingu, tak vás to asi moc neříká. Máte-li web a potřebujete ho dostat do povědomí lidí, tak právě takovou osobu potřebujete.

Psaní copy kreativita

Copywriting od SEOlight je profesionální, spolehlivý a získáte text podle svých představ se zaručenou efektivitou. Velmi zjednodušeně lze říct, že copík je člověk, který se živí psaním reklamních textů a článků na webové stránky, které mají přivádět nové čtenáře a zajistit, že se budou vracet. Jejich cílem je nejen psát gramaticky a stylisticky správně, ale také čtivě, poutavě a přesvědčivě. A zároveň vše doplnit grafikou a článek zpropagovat.

Obsah prodává

Online marketing je složitý, ale zrovna tato pravda je velmi jednoduchá. Obsah je králem každé stránky, blogu i e-shopu. Bez něj by k vám nikdo nepřišel, nestrávil u vás čas a neužil si to, co nabízíte. To je největší důvod, proč si lidé tyto experty najímají. Ruku v ruce s tím přitom jde i grafika, která souvisí s tématem, je zajímavá a nezapomínejme také na ALT (alternativní popisek) obrázku.

Copywriting webdesign tvorba

Psaní zabere minimum času

Teď si asi myslíte, že samotné datlování do klávesnice je to, co dělají od rána do večera. Částečně je to pravda, protože bez toho se neobjedou. Předtím, než se do toho pustí ale musí znát obrovské množství informací jako je:

  • analýza klíčových slov,

  • cílová skupina zákazníků a persona,

  • USP (jedinečnost nabízeného produktu),

  • konkurence,

  • cíle textu.

Na řadě je osnova

Může se to zdát triviální, ale i odborníci potřebují osnovu. Tou nejzásadnější je osnova persony. Rozdělit ji lze do tří částí, kdy si v první určíte její obavy (důvody, proč nakoupí u někoho jiného), úkoly (jaké problémy vyřešit), očekávání (přání navíc). Kromě toho musí při tvoření myslet na to, že píše nejen pro lidi, ale také vyhledávače. Začleňuje klíčová slova, myslí na strukturu článku, umisťuje odkazy a vymýšlí meta popisy.