Vztahy nás provází celým životem. Jak na ně?

Nejpevnější vztah

Už když jsme byli u maminky v bříšku, vytvořila si k nám máma vztah. Po narození jsme ho pocítili naživo. Bezmezná mateřská láska všude kolem nás. Pokud tomu tak bylo, naučili jsme se lásku brát ale i dávat. Pokud se naši rodiče milovali, měli spolu hezký a upřímný vztah, okoukali jsme to a jednou budeme hledat to samé. Malé děti jsou jako houby. Nasají vše kolem sebe. Bohužel i ty horší věci. Pokud se otec chová k matce povýšeně nebo je matka manipulátorka, to vše si s sebou neseme do budoucích vztahů.

Vrstevníci a přátelé

Každý nejen dětský kolektiv má svou hierarchii. Možná si říkáte, že těžko mají děti v předškolním věku nebo například v první třídě nějakého vůdce či outsidera, ale opravdu mají. Pravdou je, že u takto malých dětí bývá vůdcem paní učitelka, pokud má přirozenou autoritu.

sourozenecké_vztahy

Nicméně při pozorování školního kolektivu si můžeme všimnout dětí, které jsou aktivní, organizují své spolužáky a také dětí, které jsou spíše uzavřenější, co neprojevují nahlas svůj názor. Síla autority pedagoga začíná slábnout kolem desátého roku věku a v ten moment zastává tuto funkci ve třídě jedinec, kterého ostatní děti uznávají. V tomto věku už vznikají i pevnější přátelské vztahy, kdy už děti nemění kamarády jako ponožky, ale naopak mají svého nejlepšího kamaráda či kamarádku. Říká se, že přátelské vztahy navázané na střední škole, vydrží celý život. Kdo ví.

Partnerské vztahy

V současné době se seznamování odehrává především v online světě. Mladí lidé se neradi přetvařují a hrají hry, jaké se od nich při seznamování face to face očekávají. Raději si vše napíšou, a pokud se sejdou, je to na jistotu.

partnerský_vztah

Každý partnerský vztah je ale dřina. Počáteční fáze zamilovanosti zmizí po roce až dvou a my si musíme uvědomit, že je potřeba s partnerem komunikovat a důvěřovat mu. Najděte si společné koníčky, svůj společný čas zkuste trávit smysluplně. Jednoduché to nemají ani muži se ženami, ani ženy s muži https://www.c-store.cz/MUZI-c103_0_1.htm.